مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

مرجع تخصصی آموزش ، مشاوره و درمان در حوزه روانشناسی کودک، نوجوان، خانواده
مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

مرجع تخصصی آموزش ، مشاوره و درمان در حوزه روانشناسی کودک، نوجوان، خانواده

مشاوره تلفنی کودک و نوجوان

تاثیر مشاوره تلفنی تخصصی بر آموزش والدین


یکی از دغدقه های هر پدر و مادری تریبت صحیح فرزند خود است. والدین در تمامی مراحل زندگی کودک سعی بر برطرف کردن نیاز های او و آموزش رفتار مناسب و هوش اجتماعی و هوش هیجانی هستند . برخی والدین به این موضوع آگاه هستند ولی برخی از پدر و مادر ها بیشتر به صورت ناخوداگاه این کار ها را انجام می دهند .

یک از راه هایی که والدین می توانند به وسیله آن راهکار های درست تربیتی را یاد بگیرند آموزش از طریق مشاوران هست. مشاوران متخصص می توانند را ه های مناسب جهت تنبیه ، تشویق و نحوه بر خورد با کودک را به والدین یاد دهند . این مشاوره و آموزش می تواند در رمینه های روزمره زندگی و یا به صورت کاملا تخصصی در باره اختلالات و بیماری های پدر، مادر و یا فرزندان باشد .


مشاوره کودک و نوجوان


مشاوران متخصص کودک و نوجوان در این مسیر بهترین راه های تربیتی و متد های استاندارد و تایید شده بین المللی را بررسی کرده و طبق آنها به خانواده ها آموزش داده و یا در راستای رشد جامعه این مقالات را به دیگران آموزش می دهند .


مشاوره تخصصی تلفنی


برای گرفتن آموزش با توجه به کمبود وقت و مشغله فراوان والدین و روش های گنگ امروزی و تکنولوژی مشاوره غیر حضوری  در مراحل ابتدایی می تواند بسیار مفید باشد . یکی از راه های مشاوره غیر حضوری مشاوره تلفنی کودک و نوجوان است . مشاوره تلفنی در زمینه تخصص کودک و نوجوان میتواند فرزندانتان را بیشتر به شما بشناساند و کودکان و نوجوانان نیز به راحتی می توانند بدون دغدقه مسخره شدن و یا خجالت کشید مشکلات خود را با مشاوران متخصص کودک و نوجوان در میان بگذارند و مشاوران به آنها در راستای بهبود و درمان کمک کنند .

 

خصوصیات کودکان طلاق

بعد از طلاق با کودکان طلاق چگونه رفتار کنیم؟


برخی زوج ها بعد از ازدواج نمی توانند به صورت بالغانه رفتار کرده و امکان دارد در کشمکش های زندگی راه حل جدایی را انتخاب کنند. از آنجایی که جدایی می تواند راه حل ساده ای به نظر برسد ولی همواره روانشناسان خانواده طلاق را به عنوان آخرین راه معرفی می کنند. دلیل ای اتفاق اثرات بسیار مخرب آن بر روی افراد و اطرافیان فرزندان طلاق است.


والیدن قبل از بچه دار شدن باید بسیاری از رفتار های خود را بهتر کنند و یکدیگر را بیشتر بشناسند تا هم بتوانند زندگی بهتر داشته باشند و هم بتوانند فرزندان را به شیوه مناسبی تربیت کنند . بعد از تولد فرزند اگر باز هم مشاجره ها ادامه داشت و سبک زندگی  2 نفر هیچ تغییری مشاهده نشد طلاق در سنین کودکی فرزند و زمانی که هنوز درک درستی از دنیای پیرامون ندارد 0 تا 3 سالگی می تواند راهکار باشد. البته هر چند می دانیم که بعد از طلاق والدین فرزند باید با یکی از آنها زندگی کند و از نعمت داشتن پدر یا مادر محروم می شود . نبودن یکی از اعضای اصلی خانواده می تواند تاثیر بسیار مخربی بر شخصیت او ، خصوصیات کودکان طلاق  و نحوه تربیت کودک داشته باشد. گاها نبود پدر ممکن است ایجاد عقده های مالی و حمایتی در کودک و نبود مادر سبب ایجاد عقده های عاطفی در او شود .


مشکلات فرزندان طلاق


بعد از طلاق گرفتن روش مدارا با کودکان طلاق بسیار متفاوت است و باسد به گونه ای رفتار کرد که نبودن یکی از والدین برای او به صورت یک مسئله مهم تکرار نشود.


بچه های طلاق در بزرگسالی


نوجوانانی که پدر ندارند نیاز مند حمایت بیشتر هستن هر چند ممکن است به دلیل عقده های دوران کودکی کاملا این موضوع را نفی کنند . نداشتن مادر در نوجوانان سبب کمبود حمایت های عاطفی می شود .

در بسیاری از موارد مشورت با یک مشاور متخصص و روانشناس کودکان طلاق  میتواند راهکار های مناسبی را به خانواده ها و اطرافیان کودکان طلاق بدهد. ای مشاوره می تواند به صورت مشاوره غیر حضوری از طریق مشاوره تلفنی با یک روان شناس متخصص کودک مطرح شده و در صورت حاد  بودن موضوع این مطلب به صورت حضوری در میان گذاشته شود .

تاثیر روانشناسی بر تربیت کودک

دوران  کودک دوران یادگیری و شکل گیری شخصیت انسان هست و از طرفی دیگر کودکان دارای کمترین امکانات و توانایی ها هستند و برای همین به کمک و توجه اطرافیان نازمند هستند ، برای همین پدر و مادر ها نیاز به آگهی از روش های صحیح و به روز تربیت و آموزش کودک هستند . والدین علاوه بر اینکه شرایط رفاهی مناسب را برای کودکانشان فراهم می کنند باید شیوه های صحیح تربیت ،تنبیه ،تشویق ،آموزش و ... را برای رشد شخصیت کودکانشان بداند و بکار گیرند. در این راستا می توانند کودک مودب و کودک تیزهوش نیز تربیت کنند .


اهداف روانشناسی کودک:

روان شناسی کودک یکی از زیر مجموعه های روان شناسی رشد است که هدف آن نگاه  ذره بینی و علمی به کودک و نیازهایش و پیدا کردن شیوه های صحیح پرورش و آموزش کودک است که این موضوع از همان ابتدای تاسیس روانشناسی علمی مورد توجه بوده است

زمینه های مشاوره کودک

مراجعین مشکل های متفاوتی با کودک خود دارند که گاهی علت اصلی آنرا والدین نمی فهمند وو از دیدشان پنهان است و علت اصلی را مشاور با بررسی پیدا میکند. ولی بطور عمده مشکلات مربوط به کودکان موارد زیر است:

·                     اصرار بر خواسته خود

·                     بیش فعالی

·                     پرخاشگری

·                     سوالات جنسی کودکان

·                     دروغ گویی

·                     زور گویی در محیط خانواده یا مدرسه

·                     ترس

·                     گریه و لجبازی

·                     عدم تمرکز

·                     خجالتی بودن

·                     استرس و اضطراب

·                     مشکلات ارتباطی با سایرین

·                     و سایر موارد

 

علت استفاده از مشاوره ی تلفنی کودک

سختی یافتن روانشناس کودک ماهر و باتجربه،مشغله های کاری والدین،وقت،صرف هزینه های زیاد،تلف شدن وقت و انرژی در مسیر رفت و آمد و...تعداد زیادی از والدین با وجود مشکلات به روانشناس مراجعه نکنند و از راهنمایی های آن کمک نگیرند برای همین سازمان بهزیستی مشماره تلفنی را در کل  استان ها اندازی کرد و همچنین بعضی از مراکز خصوصی با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی اقدام به مشاوره تلفنی میکنند و مشکلات هم میهنانمان را رفع میکنند.

 

روش های در مان خجالتی بودن کودک

درمان کودک خجالتی

 

خجالت کشیدن کودک یک نوع رفتار کودک است . این رفتار برخلاف تصور بسیاری یک عیب یا نقص نیست . خجالتی بودن کودک به راحتی با تشویق و تربیت والدین قابل برطرف شدن است . در برخی از فرهنگ ها کمرویی و خجالتی بودن کودک ستایش نیز میشود و والدین به صورت ناخودآگاه یا خودآگاه  فرزند خود را خجالتی تربیت می کنند . بسیاری از این والدین سر و صدا کردن و شیطنت کودک را ناپسند و بی ادبی می پندارند و به جای داشتن کودک مودب او را خجالتی تربیت می کنند.

خجالت چیست ؟

 از نظر علمی احساس خجالت، یک واکنش طبیعی نسبت به افراد یا محیط‌های جدید است که در حقیقت ترکیبی از حس ترس و کنجکاوی را در خود دارد. به طور مثال شیرخواران و نوزادان یه صورت غریزی با دیدن غریبه‌ها روی‌شان را برمی‌گردانند یا گریه می کنند . این واکنش علاوه بر اینکه سبب گرفتن توجه از والدین می شود در راستای بقای کودک و در امان ماندن از خطر نیز بسیار حیاتی است.

 

نشانه های کودک خجالتی

 

رفتارهایی مانند زیر را اغلب مشاهده می کنیم:

 

خجالتی بودن کودکان بین1 تا 3 ساله  به این صورت است که به زمین نگاه می‌کنند و به پدر یا مادرشان می‌چسبند و حتی ممکن است در این شرایط به مکیدن انگشت شست بپردازند که این خود نشانه ای ازخجالتی بودن کودک است .برای درمان خجالتی بودن کودک 2 ساله میتوان او را به ارتباط با دیگران و جدا شدن از والدین و داشتن استقلال تشویق کرد.

 اما بیشتر بچه‌ها قبل از 3 سالگی به راحتی با همه ارتباط برقرار می‌کنند و به‌نظر بسیار اجتماعی می‌آیند و کودکان منزوی نیستند اما بعد از این سن، ترس بیشتر کودکان از غریبه‌ها شروع می‌شود و آن‌هاحس خجالت و شرمندگی را یاد می‌گیرند.

 

 برای درمان کودکان میتوان از مشاوران روانشناسیکودک و نوجوان از طریق مشاوره تلفنی و حضوری استفاده کرد.

تربیت کودک با ادب نه یک کودک خجالتی

داشتن کودک مودب

همانطور که میدانیم روش های تربیتی کودک در دنیای امروز بسیار گسترده و پیچیده شده است. پس میتوان گفت که پرورش کودکان بسیار سخت تر شده است. والدین باید در میان تمامی این اطللاعات و روش ها بهینه ترین و کاربردی ترین متد ها را شناسایی و برای تربیت کودکان به کار بگیرند. در این میان کمک گرفتن از روانشناس کودک می تواند به صورت چشمگیری به والدین کمک کند.


خواست والدین از نتیجه تربیت کودک

در این بین مودب بودن کودک برای خانواده ها بسیار مهم است . بطوری که برخی والدین کودک کم رو و خجالتی در عین حال مودب را به کودک بازیگوش ترجیح می دهند. لازم به ذکر است که داشتن کودک کم رو و کودک با ادب بسیار به یکدیگر شبیه هستند.

یکی از مواردی که باعث خجالتی شدن فرزند می شود باید ها و نباید هایی است که والدین به صورت افراطی به آنها گوشزد می کنند . در این مورد نیز بهتر است که والدین به جای استفاده از نباید ها مانند نکن ، نشین ، نرو ، و ... از تشویق جهت انجام کار هایی مانند به جای آن کار این کار را بکن ، بهتر است کمی صبر کنی و ...


پس با کودک چگونه برخورد کنیم

هر چند برای تنبیه کودکان  در برخی موارد به صورت صحیح نیاز است ولی همواره تشویق کردن بسیار موثر تر واقع می شود. کودکان شیفته آن هستن که به آنها توجه شود و از هر راهی این توجه را حاضرند که جلب کنند. اگر این توجه را به صورت تشویق به آنها بدهیم کودک به گونه ای تربیت می شود که سعی می کند آن توجه را با تشویق شدن های دیگر بدست آورد.

نقش والدین در تربیت کودک این است برای اینکه کودکان مودب داشته باشند باید در درجه اول خودشان با آنها مودبانه حرف بزنند .

شما می توانید از طریق مشاوره تلفنی کودک روش های تربیت کردن کودک مودب و نحوه مودبانه حرف زدن با کودک را از مشاوران روانشناس کودک بپرسید.