مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

مرجع تخصصی آموزش ، مشاوره و درمان در حوزه روانشناسی کودک، نوجوان، خانواده
مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

مرجع تخصصی آموزش ، مشاوره و درمان در حوزه روانشناسی کودک، نوجوان، خانواده

دخترانی که قربانی نهنگ آبی شدند


 

دخترانی که قربانی نهنگ آبی شدند

در ایران  خودکشی دو دختر اصفهانی تحت تاثیر بازی نهنگ آبی، اولین نمونه خودکشی از این دست بود.  اما تا کنون 130 نفر به خاطر بازی نهنگ آبی خودکشی کرده اند. در روسیه در سال جاری گذشته چندین مورد خودکشی دختران جوان در اثر بازی نهنگ آبی گزارش شده است. فیلیپ بودیکین طراح این بازی یک روانشناس است...! او در اظهارات خود بعد از دستگیری اعلام کرده که تنها قصد داشته افراد بیمار را از این طریق از بین ببرد .

بازی نهنگ آبی

در واقع بازی نهنگ آبی یک مدل بازی روانشناختی است که در ابتدا بیشتر افرادی که بیماری و اختلالات روانی دارند و یا عقده یا کمبودی در خود احساس می کنند جذب این بازی می شوند . بازی نهنگ آبی در اولین مرحله خواستار صدمه زدن به بدن قربانی است که اغلب افراد سالم از این کار خودداری می کنند . فقط افرادی که از نظر عاطفی یا خانوادگی دچار مشکل هستند به این بازی بیشتر گرایش نشان می دهند.

بازی نهنگ آبی جسیت؟

در اغلب موارد نوجوانانی که این بازی را انجام داده اند و تا مرحله آخر که همان مرحله خودکشی هست رفته اند از نظر خانوادگی و روابط با والدین بسیار تضعیف پذیر بودند . در برخی موارد نداشتن والدین یا روابط بسیار ضعیف با آنها قربانیان را به ادامه بازی تشویق کرده و فقدان وجود افراد آگاه برای جلوگیری یا توقف مراحل این بازی سبب شده که قربانی تا مرحله آخر بازی را انجام دهد .

مراحل بازی نهنگ آبی

بازی نهنگ آبی شامل 50 مرحله اشت که در مزاحل 1 تا 29 فرد را برای نترسیدن از صدمه به خود و نترسیدن از ارتفاع آماده می کند  . در مراحل 30 تا 49 فرد یک سری کار های روزمره مانند دیدن فیلم ترسناک ، صدمه و آسیب جسمی ، شستشوی فکری توسط یکی دیگر از بازی کن ها  ... را تکرار می کند و زندگی برایش تکراری جلوه می کند . در نهایت در مرحله 50 بازی از قربانی می خواهد که خود را از بلندی پرتاب و یا خودکشی کند .

در صورتی که بازی نهنگ آبی و یا مراحل آن را در فرزند خود دیدید یا شک کردید سریعا ای موضوع را به روانشناس متخصص به صورت مشاوره تلفنی یا حضوری اعلام کنید و همچینین ار را تحت نظر بگیرید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.