مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

مرجع تخصصی آموزش ، مشاوره و درمان در حوزه روانشناسی کودک، نوجوان، خانواده
مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

مرجع تخصصی آموزش ، مشاوره و درمان در حوزه روانشناسی کودک، نوجوان، خانواده

استقلال طلبی دوران نوجوانی

استقلال طلبی نوجوان


آیا استقلال طلبی نوجوانم طبیعی است ؟


نوجوان در مرحله ای از رشد شخصیت به مستقل شدن تمایل دارد به گونه ای که می خواهد عدم وابستگی خود را به خانواده و اطرافیان نشان دهد . بنابراین در این برهه نوجوان ، به خاطر این تمایلات کمی احساس تنهایی می کند .

استقلال طلبی نوجوان اگر در مسیر درست هدایت شود ، می تواند مزایای زیادی از جمله آمادگی مسئولیت پذیری و ورود به جامعه و همینطور پیدا کردن هویت اصلی او داشته باشد . در این راستا اتفاقا والدین نه تنها نباید جلوی استقلال طلبی نوجوان را بگیرند بلکه باید به او در این مسیر کمک هم کرده و نوجوان را تشویق کنند .

از معایبی که استقلال طلبی نوجوان اگر در مسیر درست نباشد ، ممکن است داشته باشد ؛ این است که نوجوان به طور کامل خود را از خانواده جدا کرده بدین ترتیب که اصلا به حرف والدین گوش نکند ، با دوستان ناباب باشد و در پی آن در مسیر نادرست و معضلات اجتماعی قرار بگیرد .

در هرحال استقلال طلبی نوجوان کاملا نیازی طبیعی است و باید توسط والدین و اطرافیان درک شود . می توانید در عین اینکه بر کارهای او نظارت دارید ، به نوجوان اعتماد کرده و اجازه دهید که انتخاب های آزادانه داشته باشد .

هرگز عقاید و دیدگاههای خود را به نوجوان تحمیل نکنید بلکه اگر راهنمودی هم دارید در قالب پیشنهاد و نظر برای نوجوانتان مطرح کنید . به تصمیم های فرزند نوجوانتان احترام گذاشته و حامی او باشید . بگذارید این را بداند که حتی اگر اشتباه کند شما پشتیبان او هستید .

باری ، اگر احساس کردید که استقلال طلبی نوجوان بیش از چیزی است که در بالا توضیح داده شد و منجر به مشکلات خانوادگی و یا اجتماعی شده است می توانید با بهترین مشاوران و روانشناسان کودک و نوجوان در مرکز مشاوران هیروو از طریق مشاوره تلفنی و آنلاین به صورت رایگان و غیر از آن مشورت کرده و از خدمات مشاوره بهره مند شوید .