مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

مرجع تخصصی آموزش ، مشاوره و درمان در حوزه روانشناسی کودک، نوجوان، خانواده
مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

مرجع تخصصی آموزش ، مشاوره و درمان در حوزه روانشناسی کودک، نوجوان، خانواده

آثار مطلوب دلبستگی فرزندان

دلبستگی مطلوب به پدر و مادر :

آیا دلبستگی به پدر و مادر درست است ؟

رابطه نزدیک با پدر و مادر مفید است یا خیر ؟

رابطه نزدیک با پدر یا مادر را دلبستگی می نامند که از نظر روانشناسان بین دو نفر رخ می دهد . گاهی برخی از افراد عقده حقارت دارند که این عقده حقارت نشات گرفته از زمانی است که فرد از طرف دیگران مورد تمسخر قرار می گیرد و احساس بی ارزشی می کند .

رابطه نزدیک با پدر و مادر :

مادران در این بین نقش بسزایی دارند معمولا دخترانی که به مادران خود وابستگی دارند بسیار خلاق ، مستقل و به دیگران احترام می گذارند و معمولا تمام نیازهای جسمی و روحی خود را به راحتی بیان می کنند و از تمام زندگی خود لذت می برند . همچنین نقش پدر در زندگی یک دختر نیز تاثیر زیادی دارد و زمانی که دختر پدر خود را مهربان احساس کند راحت تر دلبستگی اش نسبت به مادر کم می شود و در اینصورت تفاوت رابطه ها را می آموزد .

معمولا پدران پرجنب و جوش و هیجانی تر از مادران با فرزندان خود بازی می کنند و اغلب پدران در بازی با فرزندان خود بسیار پرتحرک و هیجانی هستند که این احساس لذت و شادمانی را در فرزندان شکل می دهد و همچنین فرزندان با مشاهده این موارد به طور کامل به تفاوت پدر و مادر خود پی می برد و می آموزد که افراد با یکدیگر متفاوت هستند .

همچنین فرزندانی که از بدو تولد دارای پدر و مادر بوده اند سریع تر تفاوت روابط را می آموزند چراکه رفتار پدر و مادر ها و روابط آنها با هم کاملا متفاوت است و این به تشخیص فرزند و سازگاری او با محیط بسیار تاثیر دارد .

همچنین با توجه به اطلاعات بدست آمده بسیاری از دخترانی که مستقل شدن را از پدران خود آموخته اند معمولا در آینده دختر موفق تر از سایرین هستند .